fredag 2 oktober 2009

En uggla på dagen

Väldigt tidigt en morgon när familjen vaknade och förvånat tittade ut över den frostbitna åkern på baksidan av huset (när blev det såå mycket höst?) upptäckte vi efter en stund också en ovanlig besökare. Det var en stor räv, med imponerande vidd i svansen och härlig röd färgskiftning i pälsen som uppenbarligen lekte med maten mitt i frosten.
Den hoppade runt på värsta kattunge-vis, och var helt omedveten om oss.

En härlig upplevelse att starta dagen med! Tyvärr fanns inte tillstymmelse till kamera i närheten...

En annan ovanlig syn mitt på dagen är ugglor. Här hemma kan man dock numera möta en sådan, som dessutom är rosa - en ännu ovanligare syn förstås!
Hon är också inspirerad av en av de små djuren med rörliga huvuden, fast inte lika trogen originalet som fjärilen. Hon fick också, som färdig, ett oväntat bekymrat ansiktsuttryck som jag inte riktigt vet vad det kommer ifrån.
Tillverkningen gick till på samma sätt som fjärilen ändå; virka en bit, titta och fundera, virka lite till, repa upp en bit, tänka om och virka en ny liten bit...
På det stora hela blev hon inte som jag tänkte mig, men ganska söt ändå.

1 kommentar:

  1. Hej! Nu har jag hittat "hem" till dig!
    Men oj så fina saker du gjort! Jättesöt uggla och fjäril. Är nog mina favoriter. Men den blå draken var också super! Lycka till med drakprojektet. -Vilket tålamod du har! :)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥