tisdag 1 december 2009

Besök i TV-soffan

Vi har fått en besökare, som har lagt beslag på en mycket attraktiv plats framför TV:n. Han heter Shaun, och han tittar helst på serien om sig själv.

Eftersom resten av oss här hemma också gillar den serien låter vi honom hållas, och det händer inte sällan att han även får sällskap...

Jag måste bara få säga, så här i hemlighet, att han är oväntat lång och smal i kroppen i verkligheten. Och på TV ser han också fluffigare ut i pälsen, så det är verkligen sant som det är sagt; man ska inte tro allt man ser på TV och de fixar till det mesta i utseendet på skådisarna!

Mönstret fann jag en kväll efter något googlande, och kunde inte motstå. Tror det blir ett försök till, men då med tunnare garn och mindre nål (och kanske även fluffigare garn för en sötare variant... :-) )

Den lilla konstnären har varit i farten igen. Hon har nu flyttat till en annan fåtölj eftersom Shaun har tagit hennes, men det verkar bara ha gjort henne gott. Det där med "mitt inre jag" fattade hon tycke för och har därför skapat ännu ett verk där hela familjen visas från sin bättre sida. Hon förklarar gärna innebörden för den som vill höra :-)


Hon har också gett mig ett eget konstverk föreställande mitt "favorit-skak-huvud". Det är ögonen som fick mig att falla pladask, och dem har hon lyckats fånga!

Tillagt senare: Mitt får Shaun är virkat i Drops Alaska (100% ull) och Garnstudio Paris (100% bomull).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥