söndag 28 februari 2010

Vårstämning

Sitter här efter en lång dag ute i snön med en skyffel i handen. Blöta vantar hänger i torkskåpet...
Vi har tagit snön på taket idag, i omgångar. Och bara "den värsta delen", där blåsten gjort att djupet var över en meter, vilket betyder att det är mer än hälften kvar av taket. Nån gång snart väntas ett nytt oväder in som ska lämna stora mängder snö efter sig tillsammans med kraftig blåst.

Man kan tycka att det är nog nu, även om man är en vintermänniska... Vore skönt med vår...

Så jag har gjort lite vår i köket! Med en härligt bukett med 10 st vackra tulpaner i. De lyser upp och jag blir varm inombords varje gång jag ser dem. Känner att blicken söker sig dit varje gång jag är i närheten ^ ^

 


Tulpanerna är så vackra med sin djupa gula färg och de röda ränderna och mönstrena som bryter igenom överallt. Mina älskingsblommor, tulpaner. Helst skulle jag vilja ha en bukett i varje färg och ställa ut överallt i hela huset. En gång fick jag i födelsedagspresent av Poppan, min fantastiska lillsyster, en gul vas full med tulpaner. Det var nog en av de mest minnesvärda presenter jag fått ^ ^

Så blev det lite dramatik här hemma idag också. Julius, som blivit försenad pga alla snuvor och sjukligheter vi haft här hemma senaste tiden, skulle äntligen skickas iväg till sitt nya hem. Då bröt Konstnären ihop, fullständigt. Det visade sig att hon och Julius blivit väldigt goda vänner, och inte längre kunde skiljas åt. Så istället fick Bubblan, den alldeles sen igår  färdiga lilla vatten-älvan som jag hade helt andra planer för egentligen, idag påbörja resan till ett nytt hem.

 

Bubblan var precis lika glad ändå, och tyckte hela grejen med ändrade planer var mycket spännande. Konstnären somnade för en stund sen med Julius vid sin sida.

2 kommentarer:

  1. Tulpaner är ju det enda rätta den här årstiden! Bara att titta på dem och känna den underbara, friska doften, gör att våren känns lite närmre :)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥