onsdag 7 april 2010

Min aprildocka

Ikväll blev min aprildocka från Ulliga gulliga saker färdig. Den kom till på rekordtid, tror jag, då jag denna vecka fått långa stunders väntetid flera gånger och i vetskap om detta plockade med mig min lilla virkväska varje gång.
Även om själva påsken är över har vi fortfarande många påskägg kvar, och aprildockan Kyckling kände sig genast hemma mitt bland dem ^-^


Jag gjorde några ändringar i förhållande till Veronicas beskrivning, men inte stora. Huvudet fick ingen hals, utan blev en helt rund boll för att passa i luvan som jag gjorde rejäl så den sticker ut runt hela ansiktet.
När jag virkade benen lät jag också den gula dräkten börja en bit ner på benen istället för bara på kroppen. Sen gjorde jag en liten färgändring, som kom sig av att mitt röda nystan var försvinnande litet och endast räckte till kam och haklapp. Benen fick därför bli orange istället för röda. Men Kyckling tycker det funkar så då klagar inte jag!

1 kommentar:

  1. Sicken sötnos =D
    Vad snyggt det blev med ändringarna, min egen kyckling blev genast avundsjuk ;))

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥