söndag 9 maj 2010

Blommor - på dockor och sjalar

Hemkommen för ett tag sen, efter lite mat och en väldigt god kopp kaffe. Lite frusen efter att ha anpassat mig till badhusens fuktiga värme. Klordoften börjat lukta "hemma"...

Jag hann virka en hel del, sittandes djupt nerkrupen i min medhavda uppfällbara solstol. Först blev dockan färdigvirkad


Nu ska hon dekoreras lite till, med lite pärlor och glitter, och sen få de långa dekorativa banden som hör till. Sjalen blev lite större än jag tänkte mig, men det funkade. Jag är mest nöjd med att jag fick till blommorna  =)

Sen började jag ännu ett nytt projekt, som legat och mognat i bakhuvudet. Jag tycker om att ha sjal, både sommar som vinter, och för ett tag sen hittade jag ett så fint mönster med blommor som visade sig vara helt oemotståndligt för mig... =)  Det blev flera blommor idag, och jag ser fram emot den färdiga blomstersjalen så småningom! Mönstret finns HÄR hos Gabriela Ordenes.

6 kommentarer:

  1. Oj! Vad fint ;O)
    Den vill jag se när den är färdig.
    mvh
    Malin

    SvaraRadera
  2. Nu ger du mig idéer igen! Jag har en pågående sjal som ligger och vilar i korgen sen länge. Tror inte jag har virkat på den på ett år minst...det är jättefina blommor, som liknar dina, som också ska bli en sjal. Nu måste jag ju plocka fram den känner jag! Mer på "att göra"-listan!

    SvaraRadera
  3. Så himla söt docka, och sjalen kommer bli helt underbar =D

    SvaraRadera
  4. Jättefin med de broderade blommorna!
    Blir mysigt med så fin sjal också =)

    SvaraRadera
  5. Tack, vad ni är jätte snälla! Jag har bara haft några sena natt-timmar att pyssla på de senaste dagarna, men ändå pillrat lite med pärlor på dockan. Nu har min lilla konstnär sagt "stopp, det räcker" så jag har börjat på banden istället =) Nya bilder kommer snart!

    Ha en härlig dag!!

    SvaraRadera
  6. Så bra att du kikade in hos mig så jag hittade HIT, dockan gillar jag. / Tant Grön

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥