lördag 8 maj 2010

Nya projekt och Hilma på åktur

Jag har blivit så inspirerad att göra egna mormorsrute-tofflor, tack snälla Suadda för all input! Än så länge är de på planeringsstadiet bara, och jag samlar rut-mönster =)

Det är över huvud taget lite för många projekt som pågår samtidigt just nu, känner jag, men det är nog en effekt av aprils motvilliga pysseluppehåll. Tiden räcker inte riktigt till allt jag vill göra... Är det någon annan som känner igen sig? =)

Jag håller just idag på med en docka i alla fall, en Matrioska. Mönstret kommer från erica.tricroche som gör sååååå härliga saker och visar på sin blogg! Mönster till dockan finns HÄR, och innehåller diagram som jag inte haft några problem att följa! Sen räcker bilderna som inspiration!
Så här långt har jag kommit än så länge:


Det är just nu brodering som gäller, och det är ju inte min starkaste sida men det får väl helt enkelt ta den tid det tar... Bryter av med Sackboy ibland, när tråden inte lägger sig som jag vill. De två projekten känns just nu lite som skönheten och odjuret.... Då gör jag mönster efter mitt eget huvud, och det är lite skönt att kombinera två såna projekt, tycker jag.

Den här helgen går för övrigt i simningens tecken, och jag kommer ha besökt inte mindre än tre olika badhus innan det är dags för måndag morgon igen. Imorse hade jag och konstnären sällskap till simskolan av Hilma. Hon har piggnat till och längtar bestämt efter äventyr. I bilen var hon ändå väldigt ordentlig och bältade sig i baksätet.


Efter simskolan köpte konstnären popcorn, och Hilma smakade, gillade, älskade.... särskilt de gula med mycket smör i.....


Nu ska vi äta lunch här hemma, och sen förbereda för badhus nummer två och en liten tävling. Tror Hilma skulle med som lyckobringare till den. Imorgon blir det nummer 3 och en större tävling. Tror jag ska smussla med mig några nystan i ryggsäcken då också  =D

2 kommentarer:

  1. Visst känner jag igen mig, allt för väl! Det eviga problemet, för mycket ideér, o för lite tid. Jag brukar sätta igång med det jag känner mest för i stunden, sen får en del projekt "vila" i en korg, och som tur är glömmer man bort dem för ett tag, och sen får det bli som det blir...slutföra dem eller riva upp o göra nåt annat kul! Många projekt måste man nästan ha om man e pysseltokig!

    SvaraRadera
  2. Åh! Vilken söt docka du gör! Den blir precis lika söt som orginalet....fin sida du tipsade om! Den kommer jag att utforska mera.
    Kul att höra att jag kunde hjälpa till med lite inspiration! =)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥