fredag 18 juni 2010

Midsommarinspiration

Men hjälp vad tiden går fort! Jag blev så inspirerad av midsommardockan jag såg flera som arbetade på, så jag blev tvungen att prova själv. Tanken var, och är, att hon ska vara klar till midsommar så klart, men nu känns det plötsligt som att tiden rusar... ja, ja, det är några dagar kvar dock så det är bara att jobba på. En faktor jag inte räknade med dock, är att mönstret är lite knepigt och nog inte stämmer så bra hela tiden. Jag har virkat, repat upp och virkat egna lösningar för att få till det på sina ställen. Tror fler har fått göra det dessutom.

Min lilla konstnär har engagerat sig i dockan också, och hon har döpt henne till Sally, och så får det bli. Sally är en påklädningsdocka, så om inspirationen räcker ända till jul kanske hon får en röd klänning då   =)
Sally såg lite förskräckt ut vid första fotograferingen i början av veckan, och vem skulle inte det i så här avklätt tillstånd?


Jag förbarmade mig över henne och virkade på så större delen av klänningen blev klar, och då såg hon genast något lugnare ut.


Nu har jag virkat vidare, gjort ärmar på klänningen, förkläde och en liten, liten väska som dock ska dekoreras innan den är klar.


Ikväll, medan middagen lagades, kom två små skor till.


Återstår att fästa ett antal trådar, dekorera väskan, knåpa ihop blomsterkransen och sen dockan själv förstås, som ska få hår och lite mera gjort på sitt ansikte. Sally kommer tillbaka och visar upp sig därefter.

Må så gott allihopa ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Stackars Sally, bli fotad naken! ;-) Men hon förlåter nog dig när hon har fått en så fin klänning! Ha en fin helg nu!

    SvaraRadera
  2. Wow, så fin... Blir så imponerad av alla dessa små detljer. Måste prova på lite mer virkning...

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥