onsdag 2 februari 2011

Vad händer i stugan?

Snart, snart drar en liten Give Away igång här i stugan, det börjar bli dags för kalas i bästa Pippi-anda =)
Håll utkik de närmaste dagarna bara...

Under tiden har jag fortsatt njuta tulpaner


och att virka på dansdockan som påbörjades för en evighet sen... hon har nu nästan fått en hel kropp, det är händerna som gjort att arbetet avstannat lite. Jag ville nämligen inte göra de vanliga "klumpiga stumpiga" utan riktiga till den här dockan. Surfa runt, runt och kika, lära, bli inspirerad... Hos By Hook, By Hand hittade jag vad jag letade efter när jag läste Beth's mönster till de underbara små Pocket Spirits, och så anpassade jag lite för just min dockas storlek och proportioner.... och se.... nu är jag nöjd! Hon har minsann fem fingrar varav en är tumme =D



Min lilla konstnär fyller också snart år, och vid senaste besöket i garnaffären hittade jag nåt nytt....
..................* ♥L♥J♥U♥V♥L♥I♥G♥T♥ *.........................


Garnet är från Knit Collage , kollektion gypsy garden och just den här färgen heter Mermaid Café. Det är handspunnet, har massor av små extra saker i sig som blommor, glitter, paljetter... Det är 75% ull 25% mohair. Gräsligt dyrt....  men ändå....♥ ♥

Köpte till ett nystan i vit 100% ull, Drops Polaris, och ett par stickor (storlek 20.0  =O!!! känner mig som teskedsgumman med dem i händerna!!!) och hemlis: ska prova att göra en randig sjal till henne i födelsedagspresent. Hon är ofta frusen på kvällarna, min lilla kära  =)
Det kommer mer bilder senare, jag har börjat och jag får nästan kramp i händerna när jag försöker greppa stickorna... Men med den grovleken kan jag garantera att arbetet går fort fram!!

Annars blir det mycket drak-virkning just nu, för handarbetsbytet som jag är involverad i har just tagit ett kraftig skutt framåt. Det betyder att min kompis igår högtidligt lämnade över sin fantastiska skapelse, så nu jobbar jag på så det nästan brinner i virknålen. Visar mer i ett eget inlägg lite senare!

Men som sagt, om några dagar smäller det  =)
Hoppas du vill vara med och fira då!

Ha det riktigt gott så länge ♥

2 kommentarer:

  1. Vilken detaljrik och fin hand! Mycket snyggt gjort! Härligt garn du fått tag på, blir kul att se vad det blir av ét!

    SvaraRadera
  2. Men så läckert! Ser ju verkligen ut som fingrar. Bra gjort! Kul då man kan få till dessa små detaljer. =)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥