söndag 3 april 2011

Födelsedagssjalen

Väldigt tidigt i februari visade jag ett nytt garn som jag hittat och totalt förälskat mig i, inlägget finns här med bild på ljuvligheten när det fortfarande var i form av ett nystan....

Det stickades på i smyg på sena kvällstider och på själva födelsedagsmorgonen kunde jag svepa in min lilla konstnär i den, och hon blev så glad! Men jag glömde ju visa hur det blev....

Så här blev det till slut! Sjalen är stickad i slätstickning med ett enkelt hålvarv längs med kanterna bara, för att det blå garnet verkligen skulle få komma till sin rätt. Jag skulle ha älskat att sticka hela sjalen i bara det blå, men då hade den blivit sjukt dyr.... så då blev det randigt... hon ska ju våga ha den på sig också...

Det blå garnet är alltså knit collage's Gypsy garden Mermaid Café. Det är handspunnet med massor av olika saker i sig, som små blommor, trådar och glitter, i 75% ull och 25% mohair. Lyx....
Det vita och lila garnet är Drops Polaris, 100% ull. Till hela sjalen gick det åt precis 3 nystan, ett av varje alltså. Den är varm och gosig, och lagom stor för en nätt tjej!

 

7 kommentarer:

  1. Vad härligt varmt och gott det se ut :)

    SvaraRadera
  2. Tjusigt med det annorlunda garnet!

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅÅ har du använt gypsy garden? Avis! Hur många nystan? Har velat köpa den men den är ju så förbånkat dyr!
    Dottern tacka för dedn snälla kommentaren :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Kikade in och fick se att det fanns SÅ mycket fint här hos dig .
    Underbart :)
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  5. Jag har undrat hur garnet blev till plagg. Måste säga att den är ju helt underbar. Helt unik alltså så härligt garn. Kan jag tro att tjejen blev glad. Ha underbar fortsatt kväll. kram Beijan

    SvaraRadera
  6. Ojoj, här har det hänt grejor medan jag varit borta! (Det är otroligt vad folk hinner på två veckor...)

    Sjalen blev jättefin, förstår att hon blev glad! Den ser varm och go ut såhär vid vårens något trevande entré... :)

    Ha en fin dag!
    Kram <3

    SvaraRadera
  7. Ha,ha,ha ja, många såg en potatis ... varför inte? ;)

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥