söndag 31 juli 2011

Juli månads sista inlägg: UFO nr 3!

Hej, hej!

Här är det fortfarande semester, och rätt så mycket tid annorstädes  =)
Mitt under en resa blev dock UFO nr 3 färdigt, och den är numera ännu mer välanvänd än UFO nr 2. Varför?
Den är rymligare....   =D


Ännu en väska!! Denna gång virkad som två stora mormorsrutor....



... med en remsa för sidor och botten virkad i fasta maskor, som sedan virkats på plats mot mormorsrutorna. Därefter en axelrem av enbart stolpar i "lagom" längd....



... och ett foder i eldigt rött med rosor på (från Panduro). Dessutom sydde jag på denna fast två tryckknappar på strategisk plats längst upp för att kunna stänga till väskan något. Det kommer jag nog lägga till på föregående väska också, för det känns lite tryggare då...



Här ser ni hur väskan ser ut "På Plats". Till och med Herrn i huset tyckte denna var helt okej, nästan riktigt snygg  =)  Det händer lixom inte ofta att han uttrycker sig i så positiva ordalag om allt pyssel som framställs i stugan...


Me? Love it!  =D

Den är påbörjad förra våren.... blev nästan klar typ i maj 2010. Sen kom foder-steget och ställde till det igen. Jag och symaskiner. Men nu har det funkat hyfsat flera gånger. Kanske skulle ge mig på gardinerna som ligger oxå...? Väskan är virkad i det ena garnet som jag vann hos fruAlbertssons för vääääääldigt länge sen. Det vita bandgarnet Rio från Jakobsdalsgarn. Härligt! Fast jag blir fantastiskt sugen på spagetti varje gång jag virkar i det.... ????
Som tur är har jag nästan två nystan kvar fortfarande, så jag kan göra en till!!! Wiiiiii!!!

Måste visa ett litet fynd jag gjort under en av semesterns utflykter också. I Falun närmare bestämt. Något jag alltid saknat, men av någon outgrundlig anledning inte kommit mig för att köpa. Förrän NU!!


Världens (enligt mig) vackraste fingerborg!! Detta är ena sidan...



... och här är andra sidan! Svårt att få med båda fåglarna. Hmm, men ni förstår principen. Simmande andfåglar bland rosa näckrosor. Emalj på mässing (?) och enfärgat blå emalj på insidan.


20 kr på loppis. Fynd! Eller hur!

Lite tid kvar på semestern. Lite mer som ska bli klart. Men imorgon blir det först lite sol och bad  =)
Må bäst ♥

12 kommentarer:

  1. Vilka snygga väskor! Å så söt fingerborg!

    SvaraRadera
  2. Snygga väskor och jag har förstått att virkade väskor är "inne" nu....väldans snygg fingerborg. Vågar du använda den?

    SvaraRadera
  3. Vilka snygga väskor du virkat. Jag virkade två små väskor till barnbarnen, men jag skulle kanske göra en sådan som din ufo nr 3. Den Fingerborgen är nog roligare att använda än de vanliga silverfärgade.

    SvaraRadera
  4. Asså, vad du blivit en hejare på väskor. Den här var verkligen jättesnygg. /Knatten

    SvaraRadera
  5. Åååååå vilka underbara saker du gjort i sommar!!!! Själv tog jag mig vatten över huvudet och virkade en kofta till mig ;O). Men den är klaaar! (Dock lite för liten, men jag ska blötlägga den och dra i den så får vi se. Annars blir nån mindre tös glad kanske.)Vi ses på Panduro snart hoppas jag!
    kram

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg blev den!

    Kommer du kanske ihåg att jag frågade förr om lite hjälp vid när man syr fast tygdetaljer på små virkade ting? Nu har jag gjort det, bra eller dåligt, jag har iallafall gjort det. Det var högst pilligt, jag tog mig tiden trots allt och det ser ganska så normalt ut. Tack så mycket för tipsen, de hjälpte verkligen! Resultatet ser du på min blogg, rådjurskidet Lilla Blå.

    Tack än en gång. :)

    SvaraRadera
  7. Den ena väskan snyggare än den andra, du är flitig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Snygga väskor båda två. Och vilken tjusig fingerborg.

    SvaraRadera
  9. Ytterliggare en snygg väska, och fingerborgen var ju helt underbara (även om jag är sämst på att använda sådana...). :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej igen, jag såg att du svarade via kommentar tidigare, men det verkar ha strulat med sjävla innehållet? Kände igen ditt namn som var det enda som ville visa sig, om du undrar varför jag inte svarade ... ;)

    SvaraRadera
  11. Oh, så spännande! :D
    Ta c/o adressen. Där är jag oftare.

    Kram <3

    SvaraRadera
  12. Tack för kommentaren hos mig! :)

    Inser nu att jag måste virka Japanese flowers också (förutom Hawaiian och African). Jisses.

    Läckra väskor, det gör så mycket med ett fint innerfoder till också. Och den fingerborgen är ju jätteläcker!!

    /Annika

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥