måndag 23 juli 2012

Sommar, sommar sommar....

I sommar har det blivit en massa fotograferande, men inte mycket handarbetat. Jag har mina WIP's med mig (Work In Progress) och virkar och stickar en stund nu och då, mest i bilen på väg bort eller hem. Eller när jag lyssnar på Sommarpratarna i P1, ett nytt (för mig) stort nöje. Jag rent av älskar signaturen, och när den startar blir jag alldeles förväntansfull och för en kort sekund liten igen  =)

En enda sak har blivit färdig....


En fiffilur, som flög söderut med lite frön till härliga Fiff. Den utförde sitt arbete väl; fröna är levererade och Fiff blev glad  =) Fiff är förövrigt den som inspirerat till fiffilurernas namn. Mer om det finns här, och mönster här...


Konstnären har fortsatt att brodera. Ibland tar hon en dag "off" från kompisar, lek och bad, plockar med sig en massa tyger, knappar och pärlor och kryper upp i ett soffhörn. Det här är senaste resultatet. Jag vågar påstå att hon inspirerats av en annan mycket duktig konstnär; Mimilove, när hon gjort detta lilla konstverk.




Ett härligt bokpaket som jag beställde alldeles i början av sommaren håller jag fortfarande på och njuter av. Jag bläddrar och fantiserar och funderar och planerar.... Mer om dem hittar ni i min lilla "bokhylla" i navigatorn  =)


Ikväll är det urrigt väder ute. Jag ska svepa en filt om mig, ta en stor kopp kaffe och sätta mig ute på altan och dominosticka lite till..... sååå snaaaart klaaaaar.....

Må bäst ♥


This summer it's been a lot of photos taken, but not much crafting has been done. I bring my WIP's with me where ever I go, and I do some crocheting or knitting in spare moments. Mostly in the car, going somewhere or home again. Or when listening to the radio. 
The only thing I've managed to finish is a bird, a fiffilur, who went south together with some flower seeds to the very talented Fiff. This made her happy, which made me happy in return  =)  Fiff is actually the one who inspired me to give the birds the name fiffilur. Pattern for the fiffilur is to be found here.
My daughter, the artist, has continued with her embroidery. The one showed here today is inspired by another great artist, Mimilove!
Finally, I want so show you the package full of books I received earlier this summer. Wonderful books, and throughout the summer I've continued to read and watch and get inspired and start plans for future projects.... More info about these books can be found in my "bookshelf" in the navigator   =)
Now, a little bit of domino knitting before bed. Not so much left on this WIP...


Love and Health ♥

7 kommentarer:

  1. Vilka häftiga fiffilurer. Man blir verkligen glad av dom.

    SvaraRadera
  2. De är fina, dina fiffilurer! Kanske jag också måste göra en nån gång?
    Sommar-signaturen älskar jag också. Och blir förflyttad tillbaka till barndomens sommar när jag hör den - ungefär lika som du beskriver! Då är jag plötsligt i vår sommarstuga och det är ett bländande solsken (som det "alltid" var när man var barn).

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa om din dotter som redan har lärt sig uppskatta lite feelgod-tid.

    SvaraRadera
  4. Åh vilken söt fiffilur. Och böckerna är guld att hämta inspiration ur.
    Ha det gott !! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Fin fiffilur och fint broderi!

    Hoppas ni har en riktigt trevlig sommar! <3

    SvaraRadera
  6. Åh, där är den ju! Min kompis! Jag lovar att jag ska visa upp den hos mig också sen, e bara lite seg just nu med allt...
    Men jag älskar min fiffilur ♥
    Så tack igen!
    Skulle ju också skriva vad fin din sjal blir, med rutorna! Häftig!

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥