måndag 15 oktober 2012

242 rutor och 3 rader stjärnor

Min evighetssjal är klar. Färdig.


Jag var hela tiden rädd att den inte skulle bli tillräckligt stor, och tänkte därför mycket på hur stor kant jag skulle göra på den för att hjälpa sjalen att växa sig lite större.... Det behövdes ju inte alls!


Efter bara tre varv av Mmatildas vackra små stjärnor sa min lilla Konstär "Stopp, det räcker!". Och faktiskt, det gjorde det. Och jag är så glad att jag valde just dessa stjärnor till kanten. Den blev precis sån som jag ville ha den, som pricken över i helt enkelt! Tack snälla Mmatilda för mönstret ♥


Har jag nämnt förut att färger inspirerar mig? Den här sjalen gör mig glad och kreativ  =)


Dominostickning har jag berättat om tidigare, här finns en beskrivning på hur man gör. Under etiketten Dominostickning finns alla inlägg där jag har pratat om, och visat, sjalen under arbetets gång. Många timmars stickande och virkande har det blivit, mestadels i bilen på väg bort eller hem. Så invävt i arbetet finns också många fina minnen från många olika resor och äventyr familjen har varit iväg på. Det är det som är det fina med saker man gör själv; de blir en del av historien själva.

Garnet är Marks & Kattens FAME trend, 75% superwash ull och 25% polyamid. Sjalen är varm, och passar perfekt nu när frosten glittrar vit varje morgon när vi ska iväg!

Må bäst ♥


242 squares and 3 rows with little stars

It is finally done. My shawl that has taken forever. I don't even want to try to figure out how many hours, mostly in the car on our way to our back from some family adventure, I have been working on it. But the magic thing about the shawl is that it also works as a container of all the memories I have from all those journeys. Memories that are now woven into the pattern of the Domino squares and the tiny beautiful stars.
I am very happy about my Domino shawl. With all its colours and everything it reminds me of it will keep me warm and comfy throughout these frosty mornings autumn is bringing us.

The yarn is 75% virgin wool superwash and 25% polyamide. The pattern for the sweet tiny stars can be found at Mmatildas virkstad (although in Swedish, but with lots of pictures!).

Love and Health to you all ♥

9 kommentarer:

  1. Superfin!!! Stjärnkanten blev verkligen pricken över "i".

    SvaraRadera
  2. Stolt och nöjd och glad ska du vara över den jättefina sjalen.. Mmatildas stjärnor som kant är så jättefint..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Tack för de orden! Jag ser att det faktiskt gick att använda mönstret. Jag trodde ett tag att du hade rivit upp stjärnorna och gjort en annan kant. Fantastiskt att få se sjalen nu, som helhet är den ju jätteläcker!

    SvaraRadera
  4. Oj då vilken fantastisk fin sjal du har gjort. Kanon härliga färger.
    Då känns det gott när den är klar, att äntligen få hänga på sig den.
    Grattis till den!
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Så jättefin sjalen blev färdig. Vilket jobb! Och stjärnkanten gör sig väldigt bra.

    SvaraRadera
  6. WoW säger jag bara! Supersnygg! :)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig färgbomb! Passar ju jättebra nu i det gråa höstrusket :)

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Jättefin! :)

    /Sofia - pysseltajm.blogg.se

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥