onsdag 10 juli 2013

Student 2013

Semestern pågår för fullt i stugan, och vi har varit på resande fot nästan hela tiden. Hittills har vi varit en sväng till Halmstad under SM-veckan med en liten avstickare till Göteborg och Varberg, och sen förstås i Vansbro och hejat oss hesa vid upploppet i Vansbrosimningen  =)

Det både virkas och stickas här, men idag tänkte jag visa det utlovade studentpysslet.

Konstnärens storebror har alltid gillat gosedjur, av alla sorter. Men det är en sorts kompisar som han gillat lite mer än alla andra, och självklart måste det synas en så stor dag som denna!

Pokémon.... Han växte upp med dem; spelen, korten, TV-avsnitten, filmerna, plastgubbarna, planscherna, sängkläderna och gosedjuren.  Pikachu var ögonstenen. Så naturligtvis måste han ha en speciell

Student-Pikachu

Mönstret till Pikachu (och en massa andra super fina figurer) hittade jag här, hos WolfDreamer. Även mönster till pokebollarna finns förstås där.


Mönster till studentmössan som Pikachu har på sig finns hos Pysselkiisen bland hennes gratismönster.


Pikachu och pokebollarna är virkade med virknål 2,5 mm och M&K Tilda, dessvärre har den knallgula färgen lyckats falla ur sortimentet (vilket känns ofattbart för mig, men så är det i alla fall, kvar finns en blekgul och en mörkgul färg, båda fina men vem har sett en blekgul Pikachu??? ).

Studenten här hemma blev väldigt glad över sin Pikachu när vi hängde den om hans hals, och det var ju det som var tanken!

Må bäst i sommarvärmen  

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig liten figur.
    Ha det så skönt i fortsättningen.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Så söt! Och vilken rolig idé :)

    SvaraRadera
  3. Hej jag har en fråga det blir svårare att läsa på engelska så vet du någon sida som instruktionerna är på svenska? Om du kunde skicka en länk ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Nej, dessvärre vet jag ingen sida med mönster på Pikachu på svenska. Jag har heller inte sett att någon har översatt Wolfdreamers mönster, som är det jag använde. Tyvärr!

      Radera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥