lördag 28 juni 2014

Sommarlinne

Jag följde med en vännina till garnaffären en dag. Hon skulle handla, jag bara sällskapade.
I fönstret hängde två uppvirkade sommarlinnen.

Ni vet känslan när man går förbi ett skyltfönster, liksom ser något i förbifarten och en tanke blixtsnabbt slår ner. Så där så man måste dra efter andan, tvärstanna, backa ett par steg och titta ordentligt på vad man egentligen såg.

Så gjorde jag. Och tanken som slog ner var kopplad till denna händelse. För det garnet hade bara legat till sig i sin påse sen inköpet, medan den ena idén efter den andra rann förbi utan att påverka nystanen i påsen.

Min lilla Konstnär blev lika entusiastisk som jag. Hon bestämde hur färgerna skulle hanteras, och jag satte igång. Det kändes som att virka en duk. DET har jag inte gjort på väldigt, väldigt länge.
Några justeringar mot beskrivningen gjorde jag, men inga större. Virkningen gick i rasande fart, och plötsligt var den klar. Och hon blev nöjd, min färgglada lilla Konstnär.


Linnet är virkat i Svarta fårets Tilda med virknål 3,0 mm. Den gröna färgen heter 801 och är något slags Limited Edition, så skynda, skynda om du vill hitta och köpa just det. Mönstret är Tilda 1620.

Må bäst ♥

2 kommentarer:

  1. Snygga färger! Kul med snabba och roliga projekt :-)

    SvaraRadera
  2. Jisses vilken färgkraft . Vågat !!! Läckert ! Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥