lördag 28 februari 2015

Kvitter och fluff

Det blev en kort vinter i år. Sista februari idag, småfåglarna är som tokiga, gräsmattan nästan helt snöfri. Jag känner mig lite snuvad, jag.

Men inte tänker jag sitta här och hänga läpp för det. Nejdå  =)

Eftersom jag älskar fåglar ger de mig en väldigt tröst mitt i saknaden av snön nu när de tjattrar överallt, och för ett litet tag sen fick jag också väldigt fina mönster på sådana av Ellinor Isfors. Än så länge har jag bara gjort en liten talgoxe, men domherrar kommer också så småningom, och även andra små fåglar som ska bo i en bur som för tillfället står tom här hemma.


Ellinor finns på Ravelry med sina mönster, eller så mailar du henne direkt om du också är intresserad av att köpa småfågelsmönster: redcherrycrochet@gmail.com
Jag har virkat i Svarta fårets Tilda med virknål 2,5 mm, och även om mönstret innehåller många färgbyten var det lätt att följa och roligt att göra!

Idag har vi myst med hemmabakade semlor med hemmagjord mandelmassa, och det var galet fluffigt och gott!


Februari har ju så många bra saker med sig, som semlor, tulpaner - och bokrea förstås. Min läsehög på nattduksbordet är just nu gigantisk, faktiskt räcker den nog ända till nästa år i februari. Så inte sitter jag här och hänger läpp inte!  =D

Må bäst ni också ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥