måndag 23 februari 2015

Oversized hoodie i något märklig färg

Här är en tröja som var fantastiskt rolig att göra! Den har också varit färdig ett tag, och jag har hunnit använda den flera gånger. Min konstnär här hemma har också lånat den en gång till skolan, och kom hem med följande kommentar:

- Det var en tjej som undrade om du stickar på beställning. Jag vill gärna ha en egen sån här tröja... fast i en annan färg då....

Trots att jag ofta inte tycker det är jätteroligt att sticka plagg (eftersom det tar tid att bli klar, jag gillar att bli klar hyfsat fort i alla fall), att mönstret var på engelska (jag är inte så van att sticka med engelska termer) och färgen på just detta garn är något märklig (jag vet inte riktigt om det är gult eller grönt faktiskt) så var det här ett väldigt roligt arbete.

Kanske för att mönstret inte var så svårt att få till och därmed ganska lätt att memorera (så jag inte behövde sitta och läsa mönstret hela tiden), och samtidigt väldigt effektfullt så jag tycker om tröjan väldigt mycket - trots färgen!

Den här gången visar jag upp den själv =)

Ser gul ut här... men inneförhållandena vid
fotograferingen gör inte ens denna färg rättvisa =)
Gillar luvan! Och det går bara att ha vita och/eller
svarta kläder till den, men det är OK!
Tänkte visa en närbild på mönstret också. Hela tröjan, inklusive luvan, är i samma mönster, som består av både flätor och spetsmönster.


Mönstret till tröjan finns i Simply Knitting June 2014 och där heter det "Oversized hoodie".
Jag har stickat i Hjertegarns Blend bamboo, Färgen heter 7070 om någon är intresserad =D

Må bäst ♥

1 kommentar:

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥