tisdag 10 februari 2015

Signild

Hon är klar nu, Signild. Min Sagan om ringen-eller-Hobbit-inspirerade tröja, som ligger bra till för att bli en favorit! Här visas hon av dottern.


I mönstret i boken "Viking Knits & Ancient Ornaments" är Signild en kofta med knappar fram, men jag ville ha Signild som en tröja, så jag sydde ihop framstyckena och är väldigt nöjd med det.


Mönsterborderna från framsidan finns även på bakstycket, och går ihop över axeln (som nu är mönsterpassad som jag visade i förra inlägget.
Det slingrande mönstret var inte så komplicerat som jag först befarade när jag läste mönstret, det krävs bara att man är noggrann. Boken är dessutom full av beskrivningar på extra slingor och mönster som man kan använda precis som man vill, förutom de som visas på plagg eller tillbehör. Jag kommer absolut använda dem i olika sammanhang!

Signild är stickad i Hjertegarn Cotton Silk ( 78% bomull, 22% silke), som är undebart mjukt och skönt, med stickor 4,5.

Må bäst ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥