tisdag 24 mars 2015

Påskharar, pennor, ugglor och annat.

Jag har ett svagt minne av att jag i början av detta år lovade (mig själv framför allt) att göra klart ett projekt i taget i år, istället för att starta nya hela tiden. Beta av innehållet i UFO-lådan.

Well, well. Det är tydligen inte så lätt att bryta gamla go'a vanor. Att ändra på sig själv göres icke i en handvändning.

Det drar ihop sig till påsk, och på Facebook såg jag alla dessa sockersöta små påskharar att hänga i riset, och jag blev tvungen att göra några egna - så klart :)
De är dessvärre lika beroendeframkallande som riktigt sockergodis, och roliga och lätta att göra!
Hittills har det blivit ett helt litet färgglatt gäng, och en påsktupp också till på köpet. Jag ser framför mig hur man lätt som en plätt kan modifiera påsktuppen till en liten söt kyckling också, så det kommer alldeles säkert fler små sötisar inom kort.


Här hos Pyssel o fix finns mönster på påskharen till riset.
Här finns mönster på påsktuppar till riset.

Länge har jag också och burit på minnet av en bild jag såg någonstans, via samma sociala forum, på en halsduk i form av en penna. Jag har ingen aning om vart. Någon annan som vet?
Den här bilden pockar dock så kraftigt på uppmärksamhet att jag i helgen blev tvungen att plocka fram min korg med Tilda-garn och börja leka och prova. Min konstnär önskade sig genast en egen (och vem passar bättre än hon att ha en halsdukspenna?), så gissningsvis tillhör denna halsduk henne när den så småningom når färdig form.


Och som inte det vore nog fick jag för tid sen nu en så himla bra idé på "en grej" till en väldigt speciell person, och jag har letat mönster men har inte haft riktigt med tid att hitta rätt, så nu gör jag mitt eget mönster så "grejen" blir precis så som jag vill :)


Ja.... och så var det ju det där med ugglor... Suck. Jag vet faktiskt precis vad det här ska bli. Och det ska bli väldigt intressant att se om jag någonsin blir klar, eller om det här är mitt senaste bidrag till UFO-lådan.


Jo, jag tittade igenom min UFO-låda idag faktiskt. Hade glömt vad som gömde sig däri. Vet ni, i en påse ligger det ett (mer än) halvfärdigt ljusblått virkat linne! Ja just ja.... det höll jag visst på med i somras...

Jag skakar lite på huvudet åt mig själv, samtidigt som jag någonstans inuti ändå accepterar att jag nog är bättre på att starta projekt än att slutföra dem. Och jag kanske inte kan ändra mig själv till att bli annorlunda, men nog kan man väl slipa till kanterna lite så man åtminstone blir lite bättre på det? Eller?

Må bäst där ute i våren ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket! Jag blir så glad om du lämnar en liten rad efter dig ♥